Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül
iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül
írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A
webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan
felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (www.barkacs-szerszamgep.hu) és
aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető
a következő weboldalról www.barkacs-szerszamgep.hu és letölthető,
továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: www.barkacs-szerszamgep.hu
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: Ében-fa kft.
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 1184.
Budapest, Üllői út 335.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra
szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@makita-webshop.hu
Cégjegyzékszáma: 01-09-666357
Adószáma: 12312762-2-43
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Fővárosi Bíróság Cégbírósága
Telefonszáma: +36-1-290-8494
Adatvédelmi nyilvántartási száma: folyamatban…
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
B”Ecoland Üzleti Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt felelősségű társaság
1188 Budapest, Tiszavirág utca 81/b
06-30-944-0481
info@becoland.hu
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
1. A jelen
Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül
is irányadók.
2. A jelen Szabályzat 2018. Május hó 25. napjától hatályos és
visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a
Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11
(tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal
használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos
valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által
üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor
is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat
magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a
feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal,
annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal
terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok
bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. A WEBOLDAL CÉLJA
A webáruház célja a rajta
megtalálható árucikkek árusítása. Az egyes termékeknél megjelenített képek,
illetve színek illusztrációk, ezért azok a tényleges formájuktól, színüktől
eltérhetnek.
Szolgáltató semmilyen módon nem vállal felelősséget:
1. Az internetes hálózatban fellépő működési hibákért, ill. a
Webáruház használatának ezen hibákon alapuló akadályoztatásáért, zavaraiért és
az ezekből adódó következményekért.
2. Bármilyen adat, vagy akár elküldött, akár fogadott e-mail
elvesztéséért, meg nem érkezéséért, késlekedéséért és az ebből adódó
következményekért.
3. Akár a küldő akár a fogadó oldalán a spam-szűrő túlzott
aktivitása miatt a leveleknek Levélszemét/Spam/Promotion stb. mappába
kerüléséért, illetve az ebből adódó következményekért, esetleges elvesztésért,
törlésért.
4. Bármelyik kommunikációs vonalban történő bármilyen
meghibásodásért, akár a küldő, akár a fogadó oldalán, akár a közbeeső csatornák
bármelyikén.
5. Bármely az ügylet során használt szoftver nem megfelelő
működéséért.
6. Bármilyen rendszer vagy programhiba, rendkívüli esemény,
vagy technikai hiba következményeiért.
Szolgáltató előzetes értesítés
nélkül is fenntartja a jogot bármely ár, adat, határidő és egyéb paraméter,
valamint a szerződési feltételek megváltoztatására. Ezen változtatás, vagy
bármely módosítás a Webáruházban való megjelenés, feltüntetés időpontjában lép
életbe.
Ügyfél teljes körűen és korlátlanul felel az általa megadott adatokért,
különösen az esetlegesen más (harmadik) személy személyes adatainak megadásából
származó jogkövetkezményekért.
Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy amennyiben az Ügyfél részéről megadott
adatok, paraméterek, megjegyzések, ill. bármilyen Ügyfél általi kommunikáció
vagy tett értelmileg kifogásolhatóak és/vagy sértőek, megbotránkoztatóak, az
ÁSZF szerint szabálytalanok, jogszabályt sértenek, vagy Szolgáltató részére
érdeksérelmet okoznak, úgy az előállt helyzet jellegétől függően Szolgáltató
Ügyfél ügyleti ajánlatát szabálytalannak tekintse és törölje, vagy akár
Ügyfelet a Webáruház szolgáltatásaiból kizárja.
Webáruház oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak,
amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek, akiknek adatvédelmi gyakorlatáért
és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
A Webáruház oldalain található termék és márkanevek, logók, nemzetközi
jelölések, termékképek és borítók a jogos tulajdonosuké, ott kizárólag
információnyújtás céljából szerepelnek.
Szolgáltatón kívül a Webáruházra mutató linket csak úgy szabad elhelyezni, hogy
az nem keltheti azt a benyomást, hogy a Webáruház vagy Szolgáltató javasolja,
támogatja az adott oldalon forgalmazott vagy kínált szolgáltatás vagy termék
igénybevételét vagy megvásárlását. A linkelő honlap nem szolgáltathat vagy
tartalmazhat valótlan információt Webáruházról, valamint a Webáruház és a
linkelő honlap között fennálló jogviszonyról. A linkelő honlap nem tartalmazhat
jogszabályt, harmadik személy jogait, vagy a közízlést sértő tartalmat. A
linkelésre vonatkozó szabályok megsértése esetén Szolgáltató jogosult a
honlapra mutató link azonnali eltávolíttatására, ha az oldal Szolgáltatóje azt
felszólítás ellenére sem távolítja el, továbbá jogosult arra is, hogy a
jogsértéssel összefüggő és felmerült kárának megtérítését követelje.
Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös
tekintettel a farkasep.hu domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre,
aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan
tevékenység, amely Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére,
archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele
nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve
keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni,
abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
4. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS
1. Felhasználó
a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF,
és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és
elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
2. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját,
valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy
más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis.
Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más
személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy
pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve
egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó
károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára
bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
5. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
1. A
megjelenített termékek online/személyesen/telefonon rendelhetők meg. A
termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a
törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék
nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján
megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepelhetnek.
Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges
kinézete miatti különbözőség miatt, illetve a leírásban található adatok
esetleges eltérése folytán.
3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes
körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás
ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl.
a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen
eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat
vásárlási szándékától.
5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll
fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak
azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó
kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a
szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és
egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk
érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek
fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis
szerződésnek tekintendő.
6. RENDELÉS MENETE
1. Felhasználó
a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül
is megkezdheti a vásárlást.
2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek
darabszámát beállítja.
3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket.
Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra
kattintva.
4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba
helyezni, kiválasztja számára tetszőleges menü gombot. Ha nem szeretne további
terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A jobb
felső sarokban található körben X ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
5. Felhasználó
kiválasztja szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
6.5.1. Fizetési módok:
Személyes átvétel:
Készpénzben a Szolgáltató üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt
egyéb helyen történő átvételkor: Az áru átvételekor történő fizetés választása
esetén a Felhasználó a Szolgáltató üzlethelységében vagy a Szolgáltató által
megjelölt egyéb helyszínen fizeti meg a termék vételárát készpénzben. Készpénzes
fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal
kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés
végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek)
átvételekor.
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a
visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni.
Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó
jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
Bankkártyás fizetés: A
felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét bankkártyával fizetni a
szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési
rendszerén keresztül, csak személyes átvétel választása esetén ami kizárólag a
szolgáltató üzlethelységében lehetséges.
6.5.2. Szállítási költség:
Szállítási költségek a megrendelt termékek súlya/értéke és a választott
szállítási mód függvényében változik.
6.
Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az
áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése
illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról.
Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy
elállhat a szerződéstől.
7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és
visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát (és ha
tartozik a termékhez, a jótállási jegyet) a csomag tartalmazza. Felhasználó
köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken,
csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét
kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv
nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése
munkanapokon történik 7-16 óra közötti időszakban.
8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Megrendelem”
gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer
ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a
megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos
kívánságát.
9. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy
fizetési kötelezettsége keletkezik.
10.
Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt
minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt
adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának
megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni
kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található
adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség
darabszámát. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található
termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a
Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására/törlésére.
11. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően
visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének
elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn
belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó
az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A
megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve
a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért
nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg
regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem
tud üzenetet fogadni.
12. Felhasználó
tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata
visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre,
amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően
egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és
várható teljesítéséről.
7. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
1. A
megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés
leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő
munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben
elektronikus úton vagy telefonon visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a
megrendelését.
2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól
számított 5 munkanapon belül.
3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog
tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog
átvételére köteles.
4. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó
vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a
vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a
dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a
fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
5. Ha az eladó
vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő megállapodásának hiányában, az
eladó (jelen ÁSZF szerint: Szolgáltató) a szerződés megkötését követően
késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő (Felhasználó)
rendelkezésére bocsátani a dolgot.
6. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult
póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő
jogosult a szerződéstől elállni.
7. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a
szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető
rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor -
kellett volna teljesíteni.
8. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét
azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll
rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni,
valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.
8. ELÁLLÁS JOGA
1. Az Európai Parlament és a Tanács
2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől
számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől,
visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult
Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a
termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap
lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az
elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a
naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell
viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék
visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
6. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján
vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási
jogát
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a
szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási
jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára,
illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog
gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék
tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az
átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
g. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra
irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy
szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében,
ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek
ki;
h. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom
tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg
nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően
elveszíti az elállási jogát.
8. Szolgáltató
a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti
jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül
visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási
díjat is.
9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más
fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e
visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
10. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem
nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató
részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később
visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
11. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az
elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
12. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos
időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés
határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő
lejárta előtt elküldi.
13. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen
költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
14. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni
azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb
szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
15. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja,
amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem
szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a
korábbi időpontot kell figyelembe venni.
16. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával,
annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban
(akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is.
Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük
figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő
jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként
való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy
futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
17. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
18. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
19. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú
irányelve itt érhető el.
20. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a
jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
21. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti
fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
22. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az
olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körében jár el.
23. Elállási jog gyakorlásának a menete:
8.23.1.
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási
szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
8.23.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát,
amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi
elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási
nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a
postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén
az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
8.23.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt
terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő
betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a
terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az
elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban
felmerülő költségeket.
8.23.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére
megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából
adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
8.23.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes
termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott
termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára
kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a
vásárló az elállási joggal.
9. Jótállás, szavatosság
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha
a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy
jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a
kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a
hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e
fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a
fogyasztó hátrányára tér el.
Kellékszavatosság
1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági
jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás
teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a
kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint
– az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez
képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést
nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől
számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét.
5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai
érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat
hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a
szolgáltatást a webshopot Szolgáltató vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől
számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani,
hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is
megvolt.
Termékszavatosság
6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági
jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása
szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági
igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás
termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem
felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy
pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét
Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét
kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak
kell bizonyítania.
11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a
kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági
igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
12. Milyen esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján
a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
13. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül
illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a
fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést
a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
I. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a
választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek -
másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget
eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt
értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a
jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
II. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a
hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja,
vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést
nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a
jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által
elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit
kímélve kell elvégezni.
14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége
alól?
A Szolgáltató jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba
miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és
jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként
viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság
fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
15. Szolgáltató
nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam)
a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
16. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal,
illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni
hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a
meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem
rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
17. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása
miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül
érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni,
feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
10. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
1. Fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó
hátrányára nem térhet el.
2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének
bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével
kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett
szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható
módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy
jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud
nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon
belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől
számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére
bemutatni.
8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a
kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
11. VEGYES RENDELKEZÉSEK
1.
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni.
Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a
jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné,
jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek
érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján
megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az
adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre
vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a
Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely
lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy
a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú
betartásához.
4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés
úton próbálják rendezni.
12. PANASZKEZELÉS RENDJE
1.
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a
megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben
Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak
teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy
levél útján is közölheti.
2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja,
és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet,
vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról
és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s
annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül
írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A
panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi
a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén
panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az
alábbiak szerint:
5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi
hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság
kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási
hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti
járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei
Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető
testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik
a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető
testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége
esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors,
hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető
testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót
megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel
összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a
fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület
illetékes.
9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online
vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt
igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig
bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon
keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
10. Szolgáltatót a békéltető testületi
eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a
válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben
a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás
együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli
egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
11. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez,
vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése
érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell
megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
• az eljáró bíróságot;
• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét,
lakóhelyét és perbeli állását;
• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló
tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és
illetékessége megállapítható;
• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát
amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
13. ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
www.barkacs-szerszamgep.hu.hu